menuordersearch
ravaad.ir

آغاز دوره های نویسندگی خلاق کودک و نوجوان رواد

عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید ...
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ شنبه
(6)
(0)
آغاز دوره های نویسندگی خلاق کودک و نوجوان رواد
آغاز دوره های نویسندگی خلاق کودک و نوجوان رواد


داستان‌نویسی راهی موثر برای دست‌یابی به حال بهتر است. وقتی داستان می‌نویسیم در حقیقت بخشی از خود را واکاوی می‌کنیم. همچنین داستان‌نویسی راهی برای ارتباط با دیگران است. پژوهش‌ها نشان داده داستان‌نویسیی اضطراب و استرس را کاهش و عزت نفس را افزایش می‌دهد. داستان‌سرایی می‌تواند به ایجاد همدلی و درک کمک کند و همچنین می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای حل تعارض استفاده شود. نتیجه قصه‌گویی هم برای قصه‌گو و هم برای شنونده می‌تواند شفابخش باشد. این راهی برای انتقال تجربیاتی است که بیان آنها در قالب کلمات دشوار است.

چگونه نویسندگی را شروع کنیم؟
دوره‌های نویسندگی موسسه رواد که با همکاری دپارتمان روانشناسی برگزار می‌شود مبتنی بر همین اصل اساسی است که نوشتن شفابخش است. در این دوره‌ها هنرجویان عزیز یاد می‌گیرند چگونه با قلم به دنیای درونی خود سفر و احساسات خود را کشف کنند. هر چقدر به درون خود آگاه‌تر باشیم، آثار تاثیرگذارتری نیز خلق می‌کنیم. در این دوره‌ها اصول نویسندگی، ساختار و عناصر داستان آموزش داده می‌شود. این دوره‌ها تمرین محور و عملی است.

 

ما اولین دوره مدرسه نویسندگی کودک و نوجوان در در تابستان برگزار کردیم. کودکان از سراسر کشور همراه ما شدند و امروز بعد از گذشت سه ترم کودکان هنرجو موسسه رواد دست به قلم شده اند نمونه داستان های این نونهالان خلاق را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید: