رواد- مباحث اساسی در روانشناسی تربیتی ویژه کنکور ارشد و دکتری روانشناسی
(جزوه کامل روانشناسی تربیتی ویژه کنکور ارشد و دکترای روانشناسی )
روانشناسی تربیتی یکی از مباحث مهم و اساسی در روانشناسی است. درس روانشناسی تربیتی با ضریب 3 برای گرایش تربیتی مهمترین درس کنکور ارشد و دکتری است. همچنین یکی از دروس مهم آزمون استخدامی آموزشوپرورش است. تسط بر مباحث این درس به دلیل حجم بالا و عمقی بودن مطالب دشوار است. در این کتاب سعی شده با حفظ ساختار مباحث اصلی کتابهای منبع، مطالب بهصورت چکیده و نکتهوار بیان شود تا دانشجویان و داوطلبان عزیز در کمترین زمان به بیشترین میزان یادگیری برسند. سؤالات مهم 15 سال اخیر آزمون ارشد و دکتری روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی در آخر هر درس، با توجه به میزان اهمیت آن آورده شده و نیز سؤالات به همراه پاسخنامۀ تشریحی کنکور ارشد 1402 در کتاب گنجانده شدهاست. درضمن سعی شده است تا با طراحی جداول متنوع به یادداری و تسلط هرچه بیشتر خوانندگان عزیز یاری شود.
نویسنده کتاب:
خانم مژده حسنزاده، کارشناس ارشد رواشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی با درصد 80 درس روانشناسی تربیتی و رتبۀ 31 کنکور ارشد.
نظارت علمی:
کتاب مباحث اساسی در روانشناسی تربیتی تحت نظارت علمی دپارتمان روانشناسی رَواد سرکار خانم دکتر فهمیه حکیما تدوین و در زمستان 1402 انتشارات رواد آن را چاپ کرده است.
فهرست مطالب:
درس اول. یادگیری آموزش و روانشناسی تربیتی............................... 8
درس دوم. پژوهش در روانشناسی پرورشی...................... 13
درس سوم. نظریۀ رشد شناختی پیاژه......................... 17
درس چهارم. نظریههای رشد شناختی ویگوتسکی، برونر و معاصر رشد اجتماعی.............. 23
درس پنجم. نظریههای یادگیری رفتاری پاولف˓ ثرندایک˓ و اسکینر.............. 31
درس ششم نظریههای یادگیری شناختی گشتالت˓ آزوبل و بندورا............... 37
درس هفتم. نظریه های یادگیری شناختی خبرپردازی: نظام یاد ...................... 45
درس هشتم. نظریههای یادگیری سازنده گرایی........................... 48
درس نهم. انگیزش در یادگیری............................. 52
درس دهم. سبکهای یادگیری و تفکر ................................... 57
درس یازدهم. راهبردهای یادگیری و مطالعه(شناختی و فراشناختی) ...................... 65
درس دوازدهم. هوش................................. 69
درس سیزدهم. تفکر: مفهومسازی و قاعدهآموزی ................................. 73
درس چهاردهم. تفکر: حل مسئله،تفکر انتقادی و آفرینندگی .............................. 78
درس پانزدهم. طراحی آموزشی،هدفهای آموزشی و آمادگی برای یادگیری................... 82
درس شانزدهم. طبقهبندی اهداف آموزشی ................................. 84
درس هفدهم. آموزش معلم محور (آموزش به کمک سخنرانی).................. 91
درس هجدهم.آموزش معلم محور (آموزش مستقیم) ............................. 95
درس نوزدهم. آموزش یادگیرنده محور........................... 99
درس بیستم.آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار ...................................... 101
.درس بیست و یکم. سنجش یادگیری ...................................... 108
درس بیست و دوم. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...................................... 110
سوالات و پاسخنامۀ تشریحی روانشناسی تربیتی کنکور1401 113
پاسخنامه درسهای یک تا بیست و دوم 117
منابع 118
تمام محصولات آموزشی گروه علمی آموزشی رواد دارای پشتیبانی است.
شما میتوانید سوالات خود را در گروه تلگرامی پرسش و پاسخ رواد بپرسید.
آثار خود را برای چاپ و انتشار به رواد بسپارید رواد ناشر چاپی و الکترونیکی
شماره تماس:
09012688878
بستن دیگر باز نشو! |